fredag 4. desember 2009

Ortoped....

I dag har jeg og Oliver hatt en hall dag på sykehuset igjen, skulle egentlig bare til ortoped undersøkelse, men måtte utnytte å gjøre masse annet rart med det samme vi var på huset.
Å ting tar som regel litt tid når vi går fram å tilbake i de gangene for vi kjenner jo så mange som jobber der, så en snar tur blir det aldri, for det er mange som lurer på hvordan ting går med Oliver osv.... og de syns det er så koselig å se han når han er frisk... å det kan jeg godt forstå for de ser han jo stort sett når han er syk å i dårlig form, så de vet j ikke helt hvordan han er når han er frisk:) Så det er jo litt morro å vise han frem for de også da da:)
Vi traff på Eva (knapp Eva, kan alt om peg knapper)i dag, og det var jo kjempe greit, for hun hadde prøvd ut noe jeg prøvde på tidligere men mot min frustrasjon IKKE fikk til... for Oliver måtte jo bytte medisin her i vår, for den formen han brukte selges ikke lenger uten for USA, å da finnes 2 typer her i Norge, den ene er korn (som ikke er lett å sette i knappe, blir fort tett) Den andre er flytende, og gir ustabilt opptak i blodet.... Det jeg prøvde tidligere var å finne noe å blande kornen i så de gled litt lettere å kunn sette de i knappen, men fant ikke noe å ga rett og slett opp.... Mn Det hadde Eva funnet:):) Å det var så lett som blåbær biola, ( Jeg prøve jordbær biola......Så nærme var jeg) Så nå skal vi prøve det å se om det går, for da er det ikke noe tvil, da bytter vi til den.... Oliver har jo fått så mange anfall etter vi byttet til flytende.
Så tilbake til det vi var på sykehuset for:) Oliver fikk jo korsett i februar, for at han skulle bli rettere i ryggen, han har jo så svak musklatur så det er ikke greit å holde hele kroppen oppe....
Å hele tiden har de drevet å følgt med den ene hofta hans for den ene er litt mer vridd ut, ser det ikke med det blotte øye, så mye er det ikke. Men i dag mente de det kunne være no muskulert, så nå skulle de gjøre noe med sitte og stå stillingen hans, så han skulle sprike litt med beina. Det skulle vist nokk være bra for hoftene... Ellers var de veldig fornøyd med Oliver, han har faktisk ikke spasmer, og det er sjelden med den diagnosen Oliver har...
Jeg for min del var veldig spent på hva de ville si om hodet til Oliver for han har bestandig villet sett bakover, og vi har trodd a dette er pga av noe stivt i nakken eller no, men det mente de at det ikke var, det kunne rett og slett være at han ser best den veien.... han vil jo hels se den veien så det hadde ikke vært overaskende nei... så vi skulle henvisning på det, for å sjekket det:)
Her er min lille Oliver som liksom skulle sove litt men vi satt og venta på sykehuset....
Hadde vell heller ingen planer om det nei:):)

Ingen kommentarer: